2010. október 28., csütörtök

Az odafigyelésről

Egy újságban olvastam ezt a pár sort, és gondoltam megosztom veletek. Mint a címe is mondja az odafigyelésről szól. Érdemes rajta elgondolkodni. Vajon én is így figyelek a másik emberre, barátomra, amikor leülünk beszélgetni?


ON LISTENING

By Ralph Roughton


When I ask you to listen to me and you start by giving advice you have not done what I asked.

When I ask you to listen to me and you begin to tell me why I shouldn’t feel that way, you are trampling on my feelings.

When I ask you to listen to me and you feel you have to do something to solve my problem, you have failed me, strange as it may seem.

Listen ! All I ask is that you listen, not talk or do ………… Just hear me

When you do something for me that I can and need to do for myself, you contribute to my fear and inadequacy.

And I can do for myself. I’m not helpless. Maybe discouraged and faltering, but not helpless.

But when you accept as simple fact that I do feel what I feel, no matter how irrational, then I can stop trying to convince you and get about the business of understanding what’s behind this irrational feeling.

And when that’s clear, the answers are obvious and I don’t need advice.

Irrational feelings make sense when we understand what’s behind them.

So, please listen and just hear me. And, if you want to talk, wait a minute for your turn, and I’ll listen to you.


És íme magyarul is :)


Az odafigyelésről


Ha arra kérlek, hogy figyelj, és te erre elkezdesz tanácsokat adni, akkor nem azt tetted amire kértelek.

Ha arra kérlek, hogy figyelj rám, és te elkezdesz arról beszélni, hogy miért nem kellene az éreznem, amit érzek, azzal belegázolsz az érzelmeimbe.

Ha arra kérlek, hogy figyelj, és te úgy érzed, hogy tenned kell valamit a problémám megoldása érdekében, akkor lekezelsz engem, és tehetetlennek tartasz.

Figyelj! Mindössze azt kértem, hogy figyelj – ne beszélj, ne tegyél semmit, csak hallgass meg engem...

Ha megteszel nekem valamit, amit én magam kellene megtegyek, és meg is tudom tenni. Azzal csak növeled bennem a félelmet és bizonytalanságot.

Tudom intézni a dolgaimat. Nem vagyok tehetetlen. Lehet, hogy most éppen elbizonytalanodtam és elkenődtem, de nem vagyok tehetetlen.

De ha tényként elfogadod, hogy azt érzem, amit érzek, még ha irracionális is, akkor abbahagyhatom a magyarázkodást és áttérhetünk arra, hogy mi rejlik az irracionális érzelmeim mögött.

És amikor feltárjuk, a válaszok már annyira nyilvánvalóak, hogy nincs szükségem tanácsra.

Az irracionális érzelmek értelmet nyernek akkor, ha megértjük mi áll mögöttük.

Tehát kérlek figyelj, csak hallgass meg. És ha beszélni szeretnél várj egy percet mielőtt belekezdenél, és én meg foglak hallgatni.


Azt mondják, hogy Isten azért adott nekünk két fület és egy szájat, hogy kétszer annyit hallgassunk, mint beszéljünk :) Szerintem van benne valami igazság. :D


1 megjegyzés:

  1. Akkor neked a szád maximum arra van, hogy vigyorogj, mert beszélni azt nem szoktál... (sokat és nekem :P) Lehet, hogy nekem meg több szám van, mint fülem? :D

    VálaszTörlés